Pressbyrån Kompis

Pressbyråns Kundklubb Pressbyrån Kompis ger dig medlemsförmåner, såsom rabatter och medlemserbjudanden. Du blir medlem i Pressbyrån Kompis när du laddar ner- och skapar ett konto i Pressbyråns App. Som medlem blir du en Kompis och är du en extra trogen kund kan du bli en Bästis och kan då få ännu bättre förmåner.

Du hittar Pressbyrån-appen i App Store (iPhone) eller i Google Play (Android)

Medlemsvillkor

Medlemsvillkor för vår kundklubb Pressbyrån kompis hittar du Här.

Driftinformation

Driftinformation för apparna hittar du Här.

Pressbyrån app – Frågor & svar


Vad behöver jag skriva in för uppgifter för att skapa konto i appen?
För att skapa ett konto behöver du skriva in ditt telefonnummer, e-postadress, namn och födelsedatum. Du måste vara minst 16 år för att bli medlem i Pressbyrån Kompis och kunna använda appen.

Jag får inget SMS med verifieringskod. Vad gör jag?
Börja om från början och se till att du har skrivit in rätt telefonnummer.

Hur ofta kan jag be om ny pinkod?
Du kan be om max 3 nya PIN-koder under 5 timmar, annars blir du tillfälligt blockerad från appen. Kundtjänst kan tyvärr inte låsa upp ditt konto utan du behöver vänta tills blockeringen är borta.

Jag har registrerat mig men kommer inte in i appen. Hur gör jag?
Prova att installera om appen. Om det fortfarande inte fungerar, prova gärna på en annan mobil. Det kan vara så att din telefonmodell inte stöds. Kontakta gärna oss om du vill veta om din telefonmodell stöds. Ange vilken telefonmodell du har när du kontaktar oss. Du kontaktar oss via webbformuläret här

Jag vill avsluta mitt konto, hur gör jag?
Du går in under Profil/Konto i appen, väljer Mina uppgifter och klickar på länken Radera konto.

Jag har bytt telefonnummer och vill ändra det i appen så att jag får med mina stämplar och gratiskuponger till det nya telefonnumret. Hur gör jag?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Du kontaktar oss via webbformuläret här

Hur kan jag ändra e-post på mitt appkonto?
Det finns två sätt att byta e-postadress i appen.

1. Ändra e-postadress i appen genom att gå in på Konto > Mina uppgifter > Klicka på Ändra e-postadress > Välj vilken typ av e-postadress du vill ändra till > Klicka sedan på fortsätt.

2. Ändra e-postadress på Kvittoportalen. Klicka på länken som leder till Kvittoportalen > Logga in med dina kontouppgifter för appen. Gå in på Mina sidor > Klicka på redigera och sedan ändra email > Skriv in din nya e-postadress


I samband med lanseringen av vår kundklubb Pressbyrån Kompis har vi gjort ändringar i appen för att du som kund ska kunna belönas för fler av dina köp i våra butiker, samt för ge dig en större valfrihet av vilken rabatt eller gratiskupong du vill ha när du fyllt ett stämpelkort Ett stämpelkort fylls efter 5 stämplar och genererar då en Belöning som växlas in mot en rabatt eller gratiskupong i Pressbyråns app


I samband med lansering av vår kundklubb Pressbyrån Kompis har de gamla stämpelkorten ersatts mot ett nytt stämpelkort – för att du som kund ska kunna belönas för fler av dina köp i våra butiker. Dina påbörjade stämplar har översatts till nya stämplar och/eller belöningar.


Om du hade påbörjat något eller flera stämpelkort i den gamla appen har stämplar översatts till nya stämplar och/eller belöningar.


Om du hade kuponger i den gamla appen har de flyttats över till den nya.


Om du tidigare hade ett kaffekort på nivån “Guld” har du nu blivit Bästis, Bästis är du i 3 månader och förlängs om du samlar 15 stämplar under de 3 månaderna. Som Bästis får du fler val av rabatt eller gratiskuponger när du fyllt ett stämpelkort och fått en Belöning.


– Skanna din QR-kod vid varje köp för att samla stämplar.
– Få en stämpel efter varje köp* på minst 15kr
– Efter var 5:e stämpel får du en Belöning som du växlar till en gratis- eller rabattkupong ,(t.ex en gratis kaffe eller rabatt på en vara).


(Tips! Om du betalar med ett kort du lagt till i appens Plånbok får du stämplarna automatiskt utan att behöva skanna QR-koden.)


*Regler
– Minimum summa per köp för att få en stämpel är 15 kr
– Max 4 stämplar per dag
– 1 stämpel per 30 minuter
– Varje stämpel är giltig i 90 dagar


Stämplar ges inte för köp under 15 kr och för köp som enbart innehåller tobak, nikotin, spel, läkemedel, presentkort, receptfria läkemedel, förmedlade tjänster eller alkohol. Köper du en annan vara samtidigt som du köper någon av ovan varor/tjänster kommer du självklart få en stämpel, så länge övriga regler för stämplar uppfylls.


När du fyllt ett stämpelkort (5 stämplar) får du en belöning. Belöningen kan du växla in till en rabatt- eller gratiskupong (app-kupong). Belöningen/Kupongen är giltig i 14 dagar från att du fått den.


När du fyllt ett stämpelkort (5 stämplar) får du en belöning.

Som Kompis har du möjlighet att välja mellan 3 olika rabatt- eller gratiskuponger.

Som Bästis har du möjlighet att välja mellan 6 olika rabatt- eller gratiskuponger.


När du fått en belöning kan du klicka på den och växla in din belöning mot en rabatt- eller gratiskupong.

Kupongen hittar du sedan i appens Plånbok eller under “Kuponger & erbjudanden”.

För att använda kupongen skannar du den unika QR-koden som finns på kupongen när du handlar i någon av våra Pressbyrå butiker.


Som Kompis och Bästis får du just nu 50% rabatt på fika (en liten varm dryck + valfritt fikabröd) på tisdagar mellan 15-16 i någon av våra Pressbyrå Butiker. Du skannar bara din personliga QR-kod som du hittar i appen vid köp av fika så dras rabatten av. Erbjudandet går inte att kombinera med andra erbjudanden

Hur får jag automatiska stämplar?
För att få automatiska stämplar på ditt köp, utan att skanna din QR-kod i Pressbyrån App, kan du registrera ett eller flera betalkort i appen. Det gör du genom att klicka på ”Plånbok” och därefter ”Lägg till betalkort” eller genom att scanna QR-koden som finns på ditt papperskvitto från Pressbyrån. Det går bra att lägga till fler betalkort. När du väljer att spara dina kortuppgifter för att kunna få automatiska stämplar sparas kortuppgifterna krypterat och säkert hos vår betalningspartner Adyen. Viktigt att tänka på: Om du betalar med både ditt fysiska betalkort och som digitalt betalkort (t.ex. Apple Pay eller Google Pay) behöver du lägga in det digitala betalkortet också.

Jag får inte automatiska stämplar, varför?
För att få automatiska stämplar behöver du registrera ett betalkort i appen och sen betala med samma betalkort som du har registrerat. Om du har gjort detta och fortfarande inte får automatiska stämplar, kontakta kundtjänst.

Jag brukar använda flera olika betalkort på Pressbyrån och vill få automatiska stämplar för alla betalkort. Går det?
Ja, det går bra. Du kan registrera flera olika betalkort och varje gång du använder något av korten du har registrerat får du automatiska stämplar för de köpen, förutsatt att köpet i sig är berättigat en stämpel.

Fungerar automatiska stämplar i alla Pressbyrån-butiker?
Ja, det fungerar i alla Pressbyrån-butiker.

Hur kan jag få automatiska stämplar när jag betalar med digitala betalmedel (tex Apple Pay & Google Pay)?
Om du betalar via t.ex. Apple Pay eller Google Pay så behöver du registrera det. Det gör du genom att klicka på ”Plånbok” och därefter ”Lägg till betalkort” i appen.

Vad händer om jag skannar QR-koden för att få en stämpel i appen och sen betalar med mitt betalkort som är registrerat i appen?
Du kan bara få en stämpel per köp. Om du stämplar med QR-koden så får du inte en automatisk stämpel för samma köp.

Varför måste jag registrera ett betalkort för att få automatiska stämplar?
För att appen ska kunna veta att du har gjort ett köp som ska generera en stämpel behöver vi koppla ihop appen och köpet du gör i butiken via ditt betalkort. Då kan appen veta vilka köp som ska generera stämplar automatiskt.

Fungerar pappers-stämpelkorten med automatiska stämplar?
Nej, tyvärr inte. Det finns ingen koppling mellan pappers-stämpelkort och app-stämpelkort.


Vad är digitala kvitton?
Du slipper papperskvitton och får in dina kvitton för köp på Pressbyrån automatiskt i appen.

Hur får jag digitala kvitton i appen?
I Pressbyrån App lagras dina kvitton från köp som du gjort när du identifierat dig som medlem (genom att använda din QR-kod eller göra betalningar med ett betalkort som du registrerat in i Pressbyrån App).

Var kan jag se mina digitala kvitton för mina köp på Pressbyrån i Appen?
Du hittar dem under Plånbok, välj sedan Kvitton.

Kan jag få ett papperskvitto även fast jag har digitalt kvitto?
Ja, be kassapersonalen skriva ut kvittot när du gör ditt köp.

Kan jag returnera en vara med Digitalt kvitto?
Ja, det går bra.

Hur länge sparas mina kvitton på mitt konto?
Kvittona sparas i ett år.


Klicka på “Konto” i högra hörnet. Välj “Mina uppgifter”. Scrolla längst ner så hittar du knappen “Radera konto”.


Nej, från och med vecka 15 (?) övergår alla medlemmar till den nya kundklubben.

Hur fungerar det att värva en Kompis till appen?
För att värva en Kompis i appen kan du välja två olika sätt, antingen klickar du på Värva en Kompis på hemskärmen i appen annars går du in under Profil/Konto och klickar på Värva en Kompis.

Där kan du välja att antingen skicka en inbjudningslänk via appens tillgängliga meddelandefunktioner (tex SMS), via en personlig kod som mottagaren anger vid registrering eller via en QR-kod som din kompis skannar från din telefon. Om kompisen trycker på länken kommer den antingen hamna direkt i appen eller på en hemsida där den kan välja att hämta appen via App store/Google Play. I samband med registrering verifiera att värvningskoden finns i kampanjkodsrutan. När den du bjudit in har registrerat sig får båda varsin varm dryck. Kupongen laddas automatiskt upp i bådas appar.

Är det säkert att använda appen?
Vi använder oss av https och all data som överförs är krypterad.


Vilka tredjepartsleverantörer används i appen?
Som betalleverantör använder vi Adyen. Se våra övriga tredjepartslicenser under Konto > Profil.

Jag har en fråga som inte besvarades. Hur kontaktar jag er?
Gå in i Kontakta oss i Profil i appen. Där hittar du en länk till ett kontaktformulär där du kan skriva in din fråga till oss.

Frågor nedanför gäller den äldre versionen av Pressbyrå appen (för dig som inte är Kompis än)

Hur får jag in stämplar i stämpelkorten i appen?
Det finns ett antal produkter du kan få stämplar för i stämpelkorten för, t.ex. kaffe. Du scannar QR-koden för stämpelkorten i butik för att få din stämpel. Om du har lagt till ett betalkort i appen och sedan betalar med detta betalkort så får du automatiskt en stämpel utan att behöva scanna QR-koden.

Läs gärna informationen på varje stämpelkort i appen för att se vilka produkter som ingår. Om du använder en kaffe-gratiskupong eller får någon produkt gratis, så får du ingen stämpel.

Jag kan inte skanna QR-koden på stämpelkortet eller appkupongen. Hur gör jag?
Be kassapersonalen om hjälp. I kassan kan de knappa in de 8 sista siffrorna i nummerkoden som finns nedanför QR-koden.


Jag har ett pappers-stämpelkort. Hur får jag in pappers-stämplarna i appen?
Kontakta kundtjänst så hjälper de dig. Du hittar kontaktuppgifter till oss under Kontakta oss i appen.

Användarvillkor

Användarvillkor för apparna hittar du Här.