Vår app

Hos Pressbyrån ÄR fika guld, det lönar sig att vara stammis med Pressbryån-appen. Den är fylld med erbjudanden och kampanjer, du får till och med en gratis kaffe när du laddar ned appen!

Här hittar du även våra stämpelkort för korv, dryck, sallad samt glass, där du får den 6:e produkten gratis. Som guldkund får du till och med var fjärde kopp kaffe på köpet!

Du hittar Pressbyrån-appen i App Store (iPhone) eller i Google Play (Android)

Användarvillkor

Användarvillkor för apparna hittar du Här.

 

Driftinformation

Driftinformation för apparna hittar du Här.

Pressbyrån app – Frågor & svar


Vad behöver jag skriva in för uppgifter för att skapa konto i appen?
För att använda stämpelkort och erbjudanden i appen behöver du skapa ett konto genom att skriva in ditt telefonnummer, namn och födelsedatum. Du måste vara minst 13 år för att använda appen.

Hur fungerar det att värva en vän till appen?
För att bjuda in en vän i appen kan du välja två olika sätt, antingen klickar du på Värva en vän på hemskärmen i appen annars går du in under Profil och klickar på Värva en vän.

Där kan du välja att antingen skicka en inbjudningslänk via appens tillgängliga meddelandefunktioner (tex SMS), via en personlig kod som mottagaren anger vid registrering eller via en QR-kod som din kompis skannar från din telefon. Om kompisen trycker på länken kommer den antingen hamna direkt i appen eller på en hemsida där den kan välja att hämta appen via App store/Google Play. I samband med registrering verifiera att värvningskoden finns i kampanjkodsrutan. När den du bjudit in har registrerat sig får båda varsin varm dryck. Kupongen laddas automatiskt upp i bådas appar.

Är det säkert att använda appen?
Vi använder oss av https och all data som överförs är krypterad.

Jag får inget SMS med verifieringskod. Vad gör jag?
Börja om från början och se till att du har skrivit in rätt telefonnummer.

Hur ofta kan jag be om ny pinkod?
Du kan be om max 3 nya PIN-koder under 5 timmar, annars blir du tillfälligt blockerad från appen. Kundtjänst kan tyvärr inte låsa upp ditt konto utan du behöver vänta tills blockeringen är borta.

Jag har registrerat mig men kommer inte in i appen. Hur gör jag?
Prova att installera om appen. Om det fortfarande inte fungerar, prova gärna på en annan mobil. Det kan vara så att din telefonmodell inte stöds. Kontakta gärna oss om du vill veta om din telefonmodell stöds. Ange vilken telefonmodell du har när du kontaktar oss. Du kontaktar oss via webbformuläret här

Jag vill avsluta mitt konto, hur gör jag?
Du går in under Profil i appen, väljer Mina uppgifter och klickar på länken Radera konto.

Jag har bytt telefonnummer och vill ändra det i appen så att jag får med mina stämplar och gratiskuponger till det nya telefonnumret. Hur gör jag?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Du kontaktar oss via webbformuläret här

Hur kan jag ändra e-post på mitt appkonto?
Det finns två sätt att byta e-postadress i appen.

1. Ändra e-postadress i appen genom att gå in på Konto > Mina uppgifter > Klicka på Ändra e-postadress > Välj vilken typ av e-postadress du vill ändra till > Klicka sedan på fortsätt.

2. Ändra e-postadress på Kvittoportalen. Klicka på länken som leder till Kvittoportalen > Logga in med dina kontouppgifter för appen. Gå in på Mina sidor > Klicka på redigera och sedan ändra email > Skriv in din nya e-postadress


Hur får jag in stämplar i stämpelkorten i appen?
Det finns ett antal produkter du kan få stämplar för i stämpelkorten för, t.ex. kaffe. Du scannar QR-koden för stämpelkorten i butik för att få din stämpel. Om du har lagt till ett betalkort i appen och sedan betalar med detta betalkort så får du automatiskt en stämpel utan att behöva scanna QR-koden.

Läs gärna informationen på varje stämpelkort i appen för att se vilka produkter som ingår. Om du använder en kaffe-gratiskupong eller får någon produkt gratis, så får du ingen stämpel.

Jag kan inte skanna QR-koden på stämpelkortet eller appkupongen. Hur gör jag?
Be kassapersonalen om hjälp. I kassan kan de knappa in de 8 sista siffrorna i nummerkoden som finns nedanför QR-koden.

Hur får jag automatiska stämplar in i stämpelkortet?
Du som är registrerad och inloggad i appen kan få in stämplar i dina stämpelkort utan att behöva ta fram mobiltelefonen och skanna in QR-koden på stämpelkortet. Automatiska stämplar fungerar på alla stämpelkort. För att få automatiska stämplar behöver du göra så här:
– Installera Pressbyrån-appen på din mobil och skapa ett konto. Se till att du är inloggad.
– Gå in i Plånbok i appen och registrera ett betalkort. Du kan ha flera betalkort registrerade samtidigt.
– Använd samma betalkort vid köp av en produkt som du kan få en stämpel för (se vilka stämpelkort det finns i appen) så får du automatiskt stämpel in i appen.

Jag får inte automatiska stämplar, varför?
För att få automatiska stämplar behöver du registrera ett betalkort i appen och sen betala med samma betalkort som du har registrerat. Om du har gjort detta och fortfarande inte får automatiska stämplar, kontakta kundtjänst.

Jag brukar använda flera olika betalkort på Pressbyrån och vill få automatiska stämplar för alla betalkort. Går det?
Ja, det går bra. Du kan registrera flera olika betalkort och varje gång du använder något av korten du har registrerat får du automatiska stämplar för de köpen.

På vilka stämpelkort kan man få automatiska stämplar?
Du kan få automatiska stämplar på alla stämpelkort förutom korvmeny.

Fungerar automatiska stämplar i alla Pressbyrån-butiker?
Ja, det fungerar i alla Pressbyrån-butiker.

Fungerar pappers-stämpelkorten med automatiska stämplar?
Nej, tyvärr inte. Det finns ingen koppling mellan pappers-stämpelkort och app-stämpelkort. Bara app-kunder kan få automatiska stämplar.

Hur kan jag få automatiska stämplar när jag betalar med digitala betalmedel (tex Apple Pay & Google Pay)?
Om du nu betalar via t.ex. Apple Pay eller Google Pay så har den appen skapat ett virtuellt kortnummer till dig, det är det kortnumret vårt kassasystem känner av när du betalar. Har du inte kopplat det virtuella kortnumret till appen så känner inte det systemet av att du handlat och du får inget digitalt kvitto eller automatiska stämplar.

Ta reda på ditt virtuella kortnummer och logga in på kvittoportalen här: Pressbyrån kvitto portal

Gå sedan in på ”Mina inställningar” och lägg till kortnumret.

Då kommer digitala kvitton och automatiska stämplar därefter.

Använder du Apple Pay kan du endast få fram de fyra sista siffrorna på ditt virtuella kortnummer.

Därför behöver du betala med Apple Pay i butiken och då efter ditt köp välja att koppla dig till digitala kvitton i kortterminalen.

Vänligen vänd dig till kundtjänst om du har fler frågor kring detta.

Hur går det till att få stämplar automatiskt?
Det finns ett antal produkter du kan få stämplar i stämpelkorten för, t.ex. kaffe, dryck och glass. Du hittar vilka produkter du får en stämpel för i informationen som finns i varje stämpelkort. Om du använder en kaffe-gratiskupong eller får en gratisprodukt så ges ingen stämpel.

Vad händer om jag skannar QR-koden för att få en stämpel i appen och sen betalar med mitt betalkort som är registrerat i appen?
Du kan bara få en stämpel per köp av en produkt. Om du stämplar med QR-koden så får du inte en automatisk stämpel för samma köp.

Varför måste jag registrera ett betalkort för att få automatiska stämplar?
För att appen ska kunna veta vilka produkter du har köpt behöver vi koppla ihop appen och köpet du gör i butiken via ditt betalkort. Då kan appen veta vilka stämplar som ska ges automatiskt.


Stämplarna ”försvinner” när jag har stämplat fullt? Vart tar de vägen?
När du stämplat ett fullt stämpelkort får du en gratiskupong och stämpelkortet nollställs. Du hittar gratiskupongen längre ner på startsidan under Kuponger & Erbjudanden och även via Plånboken som du hittar i den nedre menyn. Gratiskupongens giltighetstid hittar du på kupongen.

Var hittar jag min gratiskupong?
Du hittar gratiskupongen längre ner på startsidan under Dina kuponger & erbjudanden och även via Plånboken som du hittar i den nedre menyn.

Gratiskupongens giltighetstid hittar du på kupongen.


Vad är digitala kvitton?
Du slipper papperskvitton och får in dina kvitton för köp på Pressbyrån automatiskt i appen.

Hur får jag digitala kvitton i appen?
För att få digitala kvitton i appen behöver du göra så här:
– Installera Pressbyrån-appen på din mobil och skapa ett konto.
– Gå in i Plånbok i appen och registrera ett betalkort. Du kan ha flera betalkort registrerade samtidigt.
– Använd sedan samma betalkort när du handlar som du har registrerat i appen.

Kan jag se kvitton för mina köp på Pressbyrån i Appen?
Om du har registrerat ett betalkort i appen och använder det registrerade betalkortet för ditt köp så kommer kvittot automatiskt in i appen. Du hittar dem under Plånbok, välj sedan Kvitton.

Jag brukar använda flera olika betalkort på Pressbyrån och vill få digitala kvitton för alla betalkort. Går det?
Ja, det går bra. Du kan registrera flera betalkort och varje gång du använder något av korten du har registrerat får du digitala kvitton för de köpen.

Kan jag få ett papperskvitto även fast jag har digitalt kvitto?
Ja, du kan antingen skriva ut kvittot från appen, från Pressbyråns kvittoportal eller be kassapersonalen skriva ut kvittot när du gör ditt köp.

Kan jag returnera en vara med Digitalt kvitto?
Ja, det går bra.

Hur länge sparas mina kvitton på mitt konto?
Kvittona sparas i ett år.


Jag har ett pappers-stämpelkort. Hur får jag in pappers-stämplarna i appen?
Kontakta kundtjänst så hjälper de dig. Du hittar kontaktuppgifter till oss under Kontakta oss i appen.


Vilka tredjepartsleverantörer används i appen?
Som betalleverantör använder vi Adyen. Se våra övriga tredjepartslicenser under Konto > Profil.

Jag har en fråga som inte besvarades. Hur kontaktar jag er?
Gå in i Kontakta oss i Profil i appen. Där hittar du en länk till ett kontaktformulär där du kan skriva in din fråga till oss.